donderdag 16 november 2006

"Wadisda?"

"Zonen blog, wadisda?", die vraag kreeg ik vandaag voorgeschoteld...
Voor iemand die zich enkel in boeken en vrouwenblaadjes (met name de Libelle) stort, mijn computeranalfabetische (dat zal ik later wel eens verduidelijken) moeder dus, is dit een zeer normale vraag. :-)

En wat is nu juist zo'n blog? Wel, ik heb het eens moeite gedaan en heb het opgezocht op wikipedia: "Een weblog, of ook wel blog, is een website die regelmatig - soms meerdere keren per dag - vernieuwd wordt en waarop de geboden informatie in chronologische volgorde (op datum) wordt weergegeven. De auteur biedt in feite een logboek van informatie die hij wil delen met zijn publiek, de bezoekers van zijn weblog. Meestal gaat het hier om tekst, het kan ook om foto's (een fotoblog), video (vlog) of audio (podcast) gaan."
Simpel, toch?
Het is eigenlijk, in de meeste gevallen, de leuke hedendaagse vorm van
het eeuwenoude dagboek met slotje.

Nu kan je je nog de vraag stellen waarom in godsnaam iemand zo'n blog wil maken? Omdat het een rage is, en omdat iedereen het doet? Om je mening over de huidige maatschappij kenbaar te maken? Om verveling tegen te gaan? Om om om...?
Ik heb een blog omdat het gewoon pure fun is... En omdat ik ook wel graag schrijf. Ik studeer niet voor niets journalistiek he!?

Ik zou uren over mezelf kunnen schrijven, wat voor een geweldig toffe madam ik wel ben met een apart gevoel voor humor en met de nodige portie verstand.
...Maar, wees gerust, dat ga ik jullie besparen!
'k Ga wel schrijven over de dingen die mij bezighouden, waar ik
's nachts wel eens van wakker durf te worden, over de leuke mensen in mijn leven, de rare kronkels in mijn hersenen,...
Kortom: De wereld van Belle!



Geen opmerkingen: